miércoles, 17 de noviembre de 2010

VISITA DEL PAPA, UN BENEFICI PER QUI?

Quan em vaig assabentar de la visita del Papa a Barcelona, cap pega va passar
pel meu cap. La meva actitud va canviar però, quan vaig saber els diners que costava
aquesta visita i que havíem de pagar entre tots.

Em sembla bé que aquest personatge visiti el nostre país, ja que moltes persones son
catòliques i suposa un fet mol important per elles. No obstant aquest fet, no es raó per
que la resta de la gent no catòlica hàgim de pagar els costos del tan esperat
esdeveniment. La quantitat de diners invertits en aquest dia ronden els 700.000 euros,
pro clar, segons el Govern hem de mirar la part positiva, i es que generarà uns 30
milions d’euros. Doncs a mi aquesta justificació no em serveix, i es que només els amos
de bars, hotels, supermercats i altres comerços  notaran una millora econòmica, pro la
resta de ciutadans no en veuran ni un pel d’aquest benefici.  On es la crisi que retallava
salaris als treballadors i pujava els impostos? A dia d’avui, sembla que això mai hagi
succeït, ja que els governs es permeten semblant despesa. 

Dintre del tema econòmic, cal recalcar que una gran part d’aquesta inversió es condueix
a la seguretat en els carrers, arribant a demanar documentació a les persones que visquin
a les cases dels carrers per on passarà Benedicto XVI quan vulguin entrar a casa seva. O
sigui, la imatge de Barcelona serà, el proper 7 de novembre, un tant singular: no
només hi haurà centenars de policies passejant pels seus carrers com si la ciutat estigués
amenaçada per un atac terrorista, sinó que els portals de molts veïns van a convertir-se
en alguna cosa així com portals de discoteca.

D’altra banda, m’agradaria nomenar la convocatòria d’una plataforma contra la visita
d’aquest diumenge citada aquest dijous . Un acte el qual denunciava que les creences
religioses deixen de rebre fons públics i es deroguin els acords entre Espanya i el
Vaticà. Amb la primera denuncia estic completament d’acord, ja ho he explicat abans,
i amb la segona no ho acabo de estar del tot. Després de tot, ja que aquesta gen te el dret
de manifestar el seu descontent amb la visita, els catòlics tenen també tot el dret de
gaudir d’una experiència com aquesta, sense tindre aquí en conte els diners que s’han
gastat (o millor dit, ens hem gastat).

En conclusió, aquesta visita del Papa en sí no em molesta gens. El fet de sentir com els
polítics juguen amb l’economia de tots els ciutadans en una època en crisi com aquesta,
sí. I al senyor Papa li diria, “no es preocupi tant per la unitat de la família i preocupis
més per les milers de persones que moren de gana cada la setmana”.

1 comentario:

  1. Està molt bé. Vigila les cues de ´frase. Recorda't dels ellaços. no cal que els posts siguin tant llargs

    ResponderEliminar